Een fantastische 3de plek voor Stijn Morsink en de allroundtitel voor Mike Scholtenhave

Op zondag 9 juni jl. hebben alle jeugdleden van KV Ons Streven mooie resultaten behaald bij het Nederlandse Kampioenschap klootschieten voor junioren.
Stijn Morsink is vanaf dit seizoen lid en wist hier nu al een plek op het podium te bemachtigen in de eerste categorie. Op zowel straat, veld als zetten heeft hij goede prestaties neergezet. Op dit NK junioren behaalde Stijn op het onderdeel veld de knappe derde plaats.
Mike Scholtenhave heeft op het EK in Duitsland al laten zien dat hij zijn resultaten steeds weer weet te verbeteren. Op dit NK was er op elk onderdeel een spannende onderlinge strijd tot het einde toe. Telkens wist Mike bij het laatste schot de tegenstanders definitief achter zich te laten. Op straat lag hij met zes schoten 2 meter voor de finish. Twee tegenstanders kwamen met zeven schoten en een ruime marge over de eindstreep. Mike ging met een laatste schot van ruim 206 meter heel knap hier aan voorbij. Op het veld lag Mike vanaf het eerste schot voor op zijn tegenstanders. De verschillen bleven lang heel klein. Verrassend heeft Mike met 758,40 meter in 5 schoten de winst en het Nederlandse record voor junioren op het onderdeel veld naar zich toe weten te halen. Bij het onderdeel zetten bleef Mike iedereen voor met 58,97 meter. Met drie eerste plaatsen in de vierde categorie kon Mike het shirt waar hij de hele dag al naar uitzag in ontvangst nemen als Allround winnaar van het NK junioren.
Allemaal prachtige resultaten voor KV Ons Streven. Na afloop werd in het clubgebouw nog veel nagepraat over de goede prestaties en dit mooie kampioenschap gezellig samen afgesloten.